ویژگی‌های آزادراه تهران – شمال

دسته بندی: اخبار برچسب , , , تاریخ نوشته:خرداد ۲۳, ۱۳۹۹

ویژگی‌های آزادراه تهران – شمال

 

آزادراه تهران – شمال در مجموع ۱۲۱ کیلومتر طول، ۱۷۹ دستگاه تونل به طول ۱۰۱ هزار و پنج متر و ۹۴ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۲ هزار و ۶۳۳ متر خواهد داشت. در مورد مشخصات کلی آزاد راه تهران – شمال نیز باید خاطرنشان کرد که چهار منطقه به طول ۳۳، ۲۱، ۴۷ و ۲۰ کیلومتر با اتمام این پروژه مدنظر قرار می‌گیرد و ۴۲ درصد از کل مسیر آزاد راه به صورت تونل و پل خواهد بود.

تعداد تونل‌ها در منطقه یک برابر ۳۹، در منطقه دو برابر با ۴۴، در منطقه سه برابر ۹۲ و در منطقه چهار برابر با چهار تونل خواهد بود و کل آزاد راه در نهایت با ۱۷۹ تونل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. طول تونل‌ها نیز به ترتیب در مناطق چهارگانه برابر با ۳۳ هزار و ۴۰۰ متر، ۳۲ هزار و ۷۶۵ متر، ۳۳ هزار و ۵۲۰ متر و ۱۳۲۰ متر خواهد بود و در مجموع کل آزاد راه ۱۰۱ هزار و پنج متر تونل خواهد داشت.

تعداد پل‌های بزرگ در منطقه یک برابر ۲۵، در منطقه دو معادل ۲۷، در منطقه سه برابر با ۳۸ و در منطقه چهار برابر با چهار دستگاه است و کل آزاد راه از ۹۴ دستگاه پل بزرگ برخوردار خواهد بود. همچنین طول پل‌های بزرگ در منطقه یک، دو، سه و چهار به ترتیب برابر ۳۱۳۷، ۲۵۳۵، ۶۴سرعت طرح  آزادراه  تهران-شمال ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است، در حالی که سرعت طرح راه تهران-کرج-چالوس ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر این زمان سفر در آزادراه  تهران-شمال یک ساعت و ۳۰ دقیقه  پیش بینی شده است، در حالی که زمان سفر در راه تهران-کرج چالوس معادل چهار ساعت و سی دقیقه است.۳۵ و ۵۲۶ متر خواهد بود و در مجموع کل آزاد راه ۱۲ هزار و ۶۳۳ متر پل خواهد داشت.