تشکیل کارگروه ساماندهی حمل و نقل مسافر در اداره کل راهداری استان تهران

دسته بندی: اخبار برچسب , , تاریخ نوشته:اسفند ۱۵, ۱۳۹۷

تشکیل کارگروه ساماندهی حمل و نقل مسافر در اداره کل راهداری استان تهران

صبح امروز سیزدهم اسفند ماه نشستی با هدف ساماندهی و حل مشکلات حمل و نقل مسافر ویژه پایانه های مسافربری به میزبانی این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران؛ صبح امروز سیزدهم اسفند ماه نشستی با هدف ساماندهی و حل مشکلات حمل و نقل مسافر ویژه پایانه های مسافربری به میزبانی این اداره کل برگزار شد.

این نشست با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تهران، معاون حمل و نقل، رئیس اداره مسافر، جمعی از روسای هیأت مدیره انجمن ها و تشکل های صنفی و روسای دفاتر نمایندگی اداره کل پایانه های مسافربری تهران در دفتر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران برگزار شد.

در این نشست حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از اقدامات صورت گرفته ویژه سفرهای نوروزی سخن به میان آورد و گفت: به منظور افزایش سطح خدمات دهی به مسافرین کنترل و نظارت بر معاینه فنی، رعایت اصول بهداشتی و نظافت داخل ناوگان ، آراستگی و لباس فرم رانندگان و تغذیه مسافرین در دستور کار قرار دارد.

نوروزی در ادامه افزود: بهسازی ورودی و خروجی پایانه ها، شفاف سازی نوع بار و سهمیه بندی درآمد حاصله، نظارت بر انبارها، مقابله با پدیده دلالی ، برخورد با مسافرگیری خارج از پایانه، زمان توقف در سکوها و حرکت طبق برنامه زمانبندی از مواردیست که در ایام نوروز نیازمند کنترل و پیگیری بیشتر می باشد.

در ادامه این نشست صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تهران با اشاره به شروع سفرهای نوروزی از ۲۷ اسفند، به لزوم افزایش نظارت و بازدید از پایانه ها بالاخص انبارها تاکید نمود و افزود: با افزایش کنترل در راستای ارتقاء ایمنی مسافرین از حمل هرگونه مواد خطرناک و ناایمن توسط ناوگان حمل و نقل مسافر به شدت ممانعت بعمل آید.

در ادامه این نشست کلهری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در دفاع از حقوق رانندگان و مالکین ناوگان مسافربری به ماده ۲۴ ضوابط حمل و نقل مسافر اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش چشمگیر مسافر طی سالهای اخیر در ناوگان حمل و نقل عمومی، سازمان به منظور جلوگیری از ضرر و زیان رانندگان و مالکین، در بند (ج) ماده ۲۴ حمل و نقل مسافر اجازه حمل توشه غیرهمراه مسافر به ناوگان عمومی با رعایت اصول و ضوابط داده شده است.

کلهری ادامه داد: متاسفانه به دلیل سهم بالای اتوماسیون و شرکت های حمل و نقل از مبلغ حاصله، احقاق حقوق رانندگان به شکل مطلوبی صورت نپذیرفته و امید آن میرود که با افزایش سهم رانندگان و مالکین ناوگان، شاهد افزایش درآمد آنان و ارتقاء سطح کیفی سفرها باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه کارگروهی متشکل از آقایان محمدحسن کلهری بعنوان نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و رئیس کارگروه ، معافی نژاد نماینده سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تهران، مختار پور نماینده صنف شرکت های مسافربری و مجیدی نماینده رانندگان مسافربری جهت بررسی مشکلات و ارائه پیشنهادات به منظور ساماندهی حمل و نقل مسافر به پیشنهاد نوروزی مدیرکل استان تهران تشکیل شد.

اشتراک گذاری این پست